The Roman Catholic Archdiocese of Atlanta

Communications Director
pchivers@archatl.com

Archbishop Wilton D. Gregory Will Sell Residence

ATLANTA - Archbishop Gregory announced today that he will vacate the residence in early May and move into another available Archdiocesan property, excluding the former residence.

“After consultation with the members who were available to attend from the Archdiocesan Pastoral Council, Archdiocesan Finance Council, and the Council of Priests, and hundreds of well-meaning parishioners of differing points of view some who sent written observations, as well as my own personal reflection and prayer, I have decided to sell the Habersham property and invest the proceeds from that sale into the needs of the Catholic community”, stated Archbishop Gregory.

He continued, “In early May, I will vacate the house. At this time we are considering a number of locations including another Archdiocesan property excluding the former residence”.

“I want to thank those parishioners whose prayers, counsel and concern brought this issue to light and ensured that their Archbishop was properly attuned to the important symbolism of simple actions and the challenges faced by many of the faithful in the Archdiocese of Atlanta”, stated Archbishop Gregory.

He continued, “We are now at the close of the Lenten season preparing for Easter.  I pray for the peace of our Lord to be in our hearts, in our families, and in our world.”

The Archdiocesan Pastoral Council is a multicultural group of young, middle-aged and older adults who are lay people (not clerics), representing small, mid-size and large parishes. They work with the archbishop to address religious, social and economic issues related to pastoral concerns within the archdiocese.

The Archdiocesan Finance Council is composed of some 15 laypeople experienced in finance, civil law and general business matters, as well as six priests.

The Council of Priests is composed of over 30 priests of the archdiocese. By canon law they represent all of the priests and assist the archbishop in fulfilling his role as chief pastor.

In his column, What I’ve Seen and Heard, on Monday, Archbishop Gregory expressed his desire “to move deliberately forward and to do a better job of listening than I did before”.

Pat Chivers, Communications Director for the Archdiocese of Atlanta, is available today for live interviews at the Archdiocese of Atlanta Chancery, 2401 Lake Park Drive SE, Smyrna, GA 30080. For more information, please contact Pat Chivers at 678-480-6865 or pchivers@archatl.com.

#  #  #

Arzobispo Wilton D. Gregory venderá residencia

ATLANTA – El Arzobispo Gregory anunció hoy que desalojará la residencia a principios de mayo y se mudará a otra propiedad arquidiocesana que esté disponible, excluyendo la antigua residencia.

“Después de consultar a los miembros que estaban disponibles del Consejo Pastoral Arquidiocesano , El Consejo de Finanzas Arquidiocesano y el Consejo de Sacerdotes; de escuchar a cientos de feligreses bien intencionados con puntos de vista diferentes  algunos de quienes enviaron sus observaciones por escrito y de mí propia oración y reflexión personal , he decidido vender la propiedad de Habersham e invertir el dinero proveniente de esa venta en las necesidades de la comunidad católica”, declaró el Arzobispo Gregory.

Y continuó diciendo, “Desocuparé la casa a principios de mayo. En este momento estamos considerando varios lugares, incluyendo otra propiedad arquidiocesana diferente a la antigua residencia”.

“Quiero agradecer a aquellos feligreses cuyas oraciones, consejos y preocupación hicieron que este asunto saliera a la luz y se aseguraron de que el comportamiento del Arzobispo fuera apropiado y estuviera  de acuerdo con el importante simbolismo de las acciones sencillas y los desafíos que enfrentan muchos de los fieles en la Arquidiócesis de Atlanta”.

Luego dijo, “Ahora que estamos al final de la Cuaresma y nos preparamos para la Pascua, oro para que la paz del Señor  permanezca en nuestros corazones, nuestras familias y nuestro mundo.”

El Consejo Pastoral Arquidiocesano es un grupo multicultural de laicos (no clérigos) de todas las edades  que representan a parroquias de diferentes tamaños. Ellos trabajan con el arzobispo en asuntos religiosos, sociales y económicos relacionados con las preocupaciones pastorales dentro de la arquidiócesis.

El Consejo de Finanzas Arquidiocesano se compone de unas 15 personas laicas con experiencia en finanzas, derecho civil y asuntos de negocios varios, al igual que por seis sacerdotes.

El Consejo de Sacerdotes está compuesto por más de 30 sacerdotes de la arquidiócesis. Según el derecho canónico ellos representan a todos los sacerdotes y ayudan al arzobispo a ejercer su papel de pastor principal de la Arquidiócesis.

El lunes en su columna, Lo que He Visto Y He Oído, el Arzobispo Gregory expresó su deseo “de moverse deliberadamente hacia adelante y de hacer un mejor trabajo escuchando del que hizo antes”.

Pat Chivers, Directora de Comunicaciones de la Arquidiócesis de Atlanta, está disponible hoy para entrevistas en vivo en la Cancillería de la Arquidiócesis de Atlanta, 2401 Lake Park Drive SE, Smyrna, GA 30080. Ella puede ser contactada en el 678-480-6865 o en pchivers@archatl.com.

#  #  #